Friday, November 15, 2013

Patah kaki - hari kedua di wad

Assalamualaikum,

10/06/2013 - hari kedua di wad. Ada beberapa org doktor dtg check dan explain apa yg patut dibuat. Doktor bagi option sama ada psg simen atau operation letak besi. Katanya 50-50. Simen pun ok, operation ok. Saya fobia mak mentua meninggal dua thn lepas, sbb operation letak besi kat kaki. So saya pilih simen.

Mak dan abah datang melawat. Saje bagi tau lambat sebab tak nak diaorg panik bila dengar saya patah kaki. Ada officemate pun datang melawat juga, bawa susu. Ye la, orang patah kaki kena banyak ambil makanan yang tinggi kalsium. Tapi saya memang kurang minum susu.

Sempat jadi model untuk student perubatan buat praktikal exam. Bukan orang Malaysia agaknya, tak pandai cakap melayu, muka macam pak arab sikit. Kesian dia, kena marah dengan lecturernya, berpeluh2.

Ada satu doktor (senior sikit la agaknya) pulak ni memang tak patut betul marah2 doktor junior depan patient. Dah la kita sakit, kena dengar pulak orang nak bebel2 dan marah2. Tak profesional langsung.

Hari kedua ni tak ada buat apa2 pun. Duduk dan baring atas katil je. Lepas dapat GL dr tmpt kerja saya dapat pindah ke wad kelas 1. Dua orang satu bilik, aircond. Selesa dan nyaman sikit. Dapat tido lena. Mak tunggu malam tu.

To be continued...

No comments:

Post a Comment